Elevii au fost premiați, vineri, la Berlin cu premiul Alumni Leadership Award, la finala europeană a competiției Compania anului 2015.
Cei patru elevi de la Colegiul Național I.L. Caragiale din București, Vlad Dinu, Alin Ali Hassan, Dumitru Călin și Elena Laura Codin, au format una dintre cele 37 de echipe de liceeni ce au concurat în finala europeană Compania anului 2015 de la Berlin. Echipele și-au prezentat proiectele de business în fața unui juriu format din personalități internaționale din mediul de afaceri și din cel academic.
În cadrul concursului, juriul a evaluat abilitățile de lider, spiritul de echipă, atitudinea exemplară și entuziasmul tinerilor din cele 36 de țări reprezentate în competiția de antreprenoriat Compania anului 2015, organizată anual de JA Europe. Juriul a selectat cei mai buni 11 elevi din cadrul competiției.
Aplicația SmartRead, dezvoltată de români, îi ajută pe elevi să se evalueze și să rețină mai multe informații din conținutul unui manual sau al unei cărți, prin intermediul unor teste. Aplicația poate fi folosită pentru orice disciplină și le este utilă și profesorilor, care pot obține informații detaliate despre modul în care elevii citesc și învață, permițându-le să creeze planuri personalizate de studiu.
„Pentru noi, participarea la Compania anului 2015 a fost o experiență incredibilă, nu numai prin faptul ca am învățat să „facem” business și să lucrăm în echipă, dar și pentru că am cunoscut oameni cu adevărat deosebiți, cărora nu le e frică să arate ce gândesc, care nu se tem de eșec – oameni de succes. În ceea ce privește premiul Leadership Award, pentru mine e o onoare să intru în rețeaua JA Alumni, din care fac parte mulți oameni cu inițiativă, speciali, pe care îi pot numi acum cu mândrie „colegi””, a spus Vlad Dinu, elev la Colegiul Național I.L. Caragiale din București.
Competiția Compania anului 2015 a premiat cei mai buni tineri antreprenori din Europa. Juriul a evaluat competențele lor de comunicare, de lucru în echipă, de planificare și rezolvare a problemelor, capacitatea de a gestiona financiar o firmă, de a dezvolta produse și servicii inovatoare, de a face planuri fezabile de marketing și vânzări, precum și proiecțiile financiare ale business-ului lor.